skip to Main Content
Apple Biedt Samen Met (RED) De Strijd Tegen Aids Aan

Apple biedt samen met (RED) de strijd tegen aids aan

In het kader van Wereld Aids Dag hebben klanten van Apple nu meer mogelijkheden dan ooit om (RED) te steunen in hun streven naar een generatie zonder aids. Wereldwijd levert Apple de grootste bedrijfsbijdrage aan het Wereldfonds, en dit is het tiende jaar dat Apple (RED) steunt in hun strijd tegen aids.

Het werk van (RED) richt zich op de gebrekkige toegang tot levensreddende medicijnen in sub-Saharaans Afrika, de plek met de hoogste concentratie van aidspatiënten ter wereld. De opbrengsten van (RED) gaan naar programma’s gericht op begeleiding, testen en preventie, en natuurlijk ook naar levensreddende antiretrovirale medicijnen die voorkomen dat moeders het hiv-virus overdragen op hun ongeboren kind.

“Er bestaat geen mooier cadeau dan een goede gezondheid”, aldus Tim Cook, CEO van Apple. “Dankzij de visie en toewijding van (RED) is een generatie zonder aids nu binnen handbereik. We willen de wereld graag beter achterlaten dan hij was, en daarom is onze langdurige samenwerking met (RED) ook zo belangrijk voor ons.”

Dit jaar kunnen klanten van Apple het goede doel steunen door hun favoriete games te spelen, cadeaus te kopen voor vrienden en familie, of een exclusief (RED)-album van The Killers te beluisteren.

De komende week bevat een aantal van de populairste games in de App Store (van race- en sporttitels tot strategie-, puzzel- en actiegames) exclusieve (RED)-content die alleen in de App Store beschikbaar is. De opbrengsten van de (RED)-aankopen die in deze apps worden gedaan, gaan naar het Wereldfonds.

De volgende 20 games doen aan deze actie mee: Angry Birds 2, Angry Birds POP!, Best Fiends, Best Fiends Forever, Boom Beach, Candy Crush Jelly Saga, Clash of Clans, Clash Royale, CSR2, Episode, Farm Heroes Saga, FarmVille: Tropic Escape, FIFA Mobile, Hay Day, MARVEL Contest of Champions, PewDiePie’s Tuber Simulator, Plants vs. Zombies Heroes, SimCity BuildIt, War Dragons en YAHTZEE With Buddies.

Naast het huidige (PRODUCT)RED-assortiment dat het hele jaar verkrijgbaar is, introduceert Apple nu ook vier nieuwe (RED)-producten, namelijk een Smart Battery Case voor iPhone 7, een hoesje voor iPhone SE, een Beats Solo 3 Wireless-koptelefoon en de Pill+ draagbare speaker. Deze producten zijn vanaf vandaag verkrijgbaar.

Om Wereld Aids Dag onder de aandacht te brengen, zullen meer dan 400 Apple Stores in vijf verschillende werelddelen hun logo’s rood maken of (RED)-stickers op de ramen plaatsen. Hiermee is dit Apple’s meest grootschalige steunbetuiging van (RED) in de Stores. Bovendien kunnen de werknemers bij de Apple Stores hun klanten alles vertellen over hoe ze samen met Apple (RED) kunnen ondersteunen in de strijd tegen aids.

Van morgen tot en met 6 december doneert Apple 1 dollar aan (RED) voor iedere aankoop die met Apple Pay bij een Apple Store, op Apple.com of via de Apple Store-app wordt gedaan. Hierbij hanteert Apple een maximumbedrag van 1 miljoen dollar. Daarnaast levert Bank of America een bijdrage voor elke Apple Pay-transactie die met hun betaalkaarten wordt gemaakt, ook met een maximum van 1 miljoen dollar.

Klanten van over de hele wereld kunnen ook heel makkelijk direct aan (RED) doneren via iTunes. In de Verenigde Staten is er via iTunes Movies een gratis download beschikbaar van The Lazarus Effect, de documentaire over de missie van (RED).

Het kerstalbum van The Killers, Don’t Waste Your Wishes, is exclusief verkrijgbaar via iTunes. Dit album bevat 10 kerstsingles en ook een nieuw nummer, “I’ll Be Home For Christmas”. In de Verenigde Staten gaat de volledige opbrengst van dit album naar het Wereldfonds.

In de afgelopen 10 jaar zijn er 70 miljoen levens beïnvloed door de door (RED) ondersteunde subsidies van het Wereldfonds. Aan het begin van Apple’s samenwerking met (RED) werden er dagelijks 1.200 baby’s geboren met hiv. Nu voorspelt UNAIDS dat dit er in het jaar 2020 praktisch nul zouden kunnen zijn, en dat er in 2030 een einde komt aan aids.

Als de levensreddende medicijnen slechts 30 cent per dag kosten, kan iedereen een verschil maken. Met al deze inspanningen helpen we (RED) in hun missie en komen we steeds dichter bij een generatie zonder aids.

Back To Top