App Store overtreft recordjaar 2018 met kerstweek
Apple heeft vandaag bekendgemaakt dat klanten van de App Store een recordjaar hebben bekroond door wereldwijd nieuwe uitgaverecords te vestigen in de kerstvakantie. De uitgaven in de App Store bedroegen tussen kerstavond en oudejaarsavond meer dan 1,22 miljard dollar. Bovendien hebben klanten alleen al op nieuwjaarsdag 2019 meer dan 322 miljoen dollar uitgegeven, en daarmee een nieuw dagrecord gevestigd.
“In de App Store zijn in de week van Kerstmis en Nieuwjaar nieuwe records gevestigd. De kerstweek was onze beste week aller tijden met meer dan 1,22 miljard dollar uitgaven aan apps en games, en op op nieuwjaarsdag is met meer dan 322 miljoen dollar een nieuw dagrecord gevestigd”, zegt Phil Schiller, senior vice president Worldwide Marketing van Apple. “Dankzij het inspirerende werk van onze getalenteerde ontwikkelaars en de steun van onze geweldige klanten overal ter wereld heeft de App Store een uitstekend 2018 afgesloten en is 2019 met een klapper begonnen.”
Apple maakte woensdag bekend dat de App Store heeft bijgedragen aan een absoluut record voor de inkomsten van Services in het laatste kwartaal. Apple services heeft nieuwe records gevestigd in meerdere categorieën, waaronder de App Store, Apple Music, Cloudservices, Apple Pay en de zoekadvertenties van de App Store.
Games en Wellness waren de categorieën waarin tijdens de kerstweek de meeste apps zijn gedownload en abonnementen zijn genomen. Wereldwijd werden in de vakantie de multiplayergames Fortnite en PUBG veel gedownload, evenals Brawl Stars, Asphalt 9 en Monster Strike. Apps in de categorieën Productiviteit, Gezondheid & fitness en Onderwijs trekken de eerste dagen van het jaar al de aandacht van klanten, waarbij 1Password, Sweat en Luminosity toppers zijn in hun categorie.