skip to Main Content
Appontwikkelaars Over Nieuwe Mac Pro En Pro Display XDR

Appontwikkelaars over nieuwe Mac Pro en Pro Display XDR

Vooraanstaande appontwikkelaars die met verschillende workflows werken, van video- en fotobewerking tot muziekproductie en geavanceerde 3D-contentproductie, hebben hun waardering al laten blijken voor de compleet nieuwe Mac Pro en het Pro Display XDR.

Adobe “We zijn ontzettend blij met de nieuwe Mac Pro. Hiermee laat Apple duidelijk zien dat het bedrijf zich erop toelegt om tegemoet te komen aan 3D-creatieven. We zijn zowel de Substance-serie van tools als Dimension aan het porten naar Metal, de nieuwe grafische API van Apple, om zo maximaal te kunnen profiteren van de enorme potentie van de hardware van de nieuwe Mac Pro. Daarmee geven we 3D-creatieven ongekende tools in handen.” — Sebastien Deguy, vicepresident 3D and Immersive, Adobe
“Apple blijft met innovaties voor videoprofessionals komen. Dankzij de kracht van de nieuwe Mac Pro kunnen videobewerkers met de toekomstige release van Premiere Pro zonder proxy’s in 8K werken.” — Steven Warner, vicepresident Digital Video and Audio, Adobe

“We kunnen niet wachten om met het nieuwe Apple Pro Display XDR aan de slag te gaan en te zorgen dat een volgende release van Photoshop het maximale uit het display kan halen. Klanten kunnen dan voor het eerst hun Photoshop-bestanden zien en bewerken in hoog dynamisch bereik (HDR). Hun foto’s komen tot leven en ze zien details die voorheen niet zichtbaar waren.” — Maria Yap, vicepresident Digital Imaging, Adobe

OTOY “Bij OTOY kunnen we niet wachten om te zien wat de compleet nieuwe Mac Pro voor onze gebruikers kan betekenen. Octane X, de jubileumeditie van Octane ter ere van het tienjarig bestaan, is voor Mac Pro compleet herschreven voor Metal. Het is de kroon op een langdurige en intensieve samenwerking met het uitzonderlijke technische team van Apple. Mac Pro is een ononovertroffen desktopsysteem. Octane X maakt maximaal gebruik van zijn nooit eerder geziene prestaties, zodat interactieve en productiegerichte GPU-rendering voor film, televisie, animatie en AR/VR ongekende hoogten bereikt. We hebben met bezieling gewerkt aan Octane X, en we kunnen niet wachten tot onze Mac-klanten er later dit jaar mee aan de slag gaan.” — Jules Urbach, CEO en oprichter, OTOY

Blackmagic Design “DaVinci Resolve is de meest geavanceerde software die er is als het gaat om kleurcorrectie en online montage voor high-end film- en televisiewerk. Het was de eerste software die overging op Metal. Nu de nieuwe Mac Pro er is zien we in combinatie met Afterburner 8K-prestaties van hoge kwaliteit in realtime, compleet met kleurcorrectie en effecten. Dat hadden we vroeger niet durven dromen. DaVinci Resolve op de nieuwe Mac Pro is met afstand de snelste manier om films en tv-series te monteren, graden en corrigeren.” — Grant Petty, CEO, Blackmagic Design

Maxon “Om optimaal gebruik te maken van de verbazingwekkende prestaties van de nieuwe Mac Pro zijn we Redshift voor Metal aan het ontwikkelen. We werken samen met Apple, zodat we nog dit jaar een geoptimaliseerde versie voor de Mac Pro kunnen uitbrengen. We zijn ook druk bezig met Metal-ondersteuning voor Cinema 4D, zodat onze Mac-gebruikers van versnelde workflows kunnen profiteren voor de meest complexe contentcreatie. De grafische architectuur van de nieuwe Mac Pro is ongelooflijk krachtig en het beste systeem om Cinema 4D op te draaien.” — David McGavran, CEO, Maxon

Avid “Het Pro Tools-team van Avid is ontzettend onder de indruk van de rekenkracht van de nieuwe Mac Pro. Dankzij de interne uitbreidbaarheid kunnen er tot wel zes Pro Tools HDX-kaarten in het systeem worden gemonteerd. Het is voor het eerst dat het flagship-workstation van Avid zo gebruikt kan worden. Zo kunnen we verbluffende prestaties bieden en ongekende mogelijkheden voor audioproductie, allemaal op één systeem. Dat is een platform waar professionele gebruikers op het gebied van muziek en postproductie al tijden op zitten te wachten.” — Francois Quereuil, directeur Product Management, Avid

Unity “We zijn blij dat makers met Unity optimaal kunnen genieten van de kracht van de compleet nieuwe Mac Pro. Met onze krachtige en toegankelijke realtime-technologie in combinatie met de enorme CPU-kracht van de Mac Pro en high-end grafische prestaties dankzij Metal en het schitterende nieuwe Pro Display XDR hebben makers alles wat ze nodig hebben om de nieuwste gamehit, mooiste AR-ervaring of bejubelde animatiefilm te maken.” — Ralph Hauwert, vicepresident Platforms, Unity

Pixar “We kunnen vertellen dat we tegen het einde van het jaar volledige ondersteuning voor Metal in Hydra kunnen bieden bij een nieuwe versie van USD. Met deze nieuwe release en de nieuwe Mac Pro worden zelfs de zwaarste 3D-workflows ingrijpend sneller dankzij een ideale combinatie van geheugen, brandbreedte en rekenprestaties. Met deze nieuwe machine laat Apple zien dat ze tegemoet willen komen aan de behoeften van professionals bij high-end productiehuizen zoals Pixar.” — Guido Quaroni, vicepresident Software Research and Development, Pixar

Autodesk “Autodesk zet vol in op de compleet nieuwe Mac Pro. We zijn al bezig met geoptimaliseerde updates voor AutoCAD, Maya, Fusion en Flame. Met dit niveau van innovatie in combinatie met vooruitstrevende grafische API’s zoals Metal kunnen we onze producten op het gebied van Design, Manufacturing and Creation verrijken met extreme grafische prestaties, zodat we onze klanten meer waarde kunnen bieden.” — Amy Bunszel, senior vicepresident, Autodesk Design and Creation Products

Red Digital Cinema “De nieuwe hardware van Apple biedt verbazingwekkende prestaties voor met Metal versnelde, proxyvrije R3D-workflows in Final Cut Pro X. Zoiets hebben editors nog nooit gezien. We kijken nu al uit naar de lancering van een voor Metal geoptimaliseerde versie van R3D in september.” — Jarred Land, directeur, Red Digital Cinema

Foundry “Met de compleet nieuwe Mac Pro komt Apple met buitengewone prestaties voor media- en entertainmentprofessionals. We zijn benieuwd wat onze klanten maken met de gigantische kracht en flexibiliteit die de Mac Pro ze gaat bieden. HDR wordt al snel de standaard als het gaat om het vastleggen en leveren van content van hoge kwaliteit. En met het Pro Display XDR kunnen professionals die met Nuke en Nuke Studio werken dichterbij het uiteindelijke beeld blijven op hun desktop, zodat ze sneller kunnen werken en vrijer zijn om zich op de kwaliteit van hun werk te concentreren. We zijn met veel plezier onze producten aan het updaten zodat ze maximaal gebruik maken van wat de Mac Pro te bieden heeft.” — Jody Madden, hoofd product en klantenservice, Foundry

Universal Audio “De nieuwe Mac Pro is een doorbraak op het gebied van opname- en mixprestaties. Thunderbolt 3 en de talloze PCIe-openingen om UAD-plug-in-coprocessoren te installeren vormen de ideale combinatie met onze Apollo X-serie van audio-interfaces. Met de rauwe rekenkracht van de Mac Pro kunnen onze meest veeleisende gebruikers zelfs de langste sessies moeiteloos tracken en afmixen.” – Bill Putnam Jr., CEO, Universal Audio

Cine Tracer “Dankzij de enorme kracht van de nieuwe Max Pro kunnen Cine Tracer-gebruikers in realtime in 4K en hogere resoluties werken om hun projecten te visualiseren. En omdat ze met de realtime grafische technologie van Unreal Engine met twee keer zo veel lichten in één scène kunnen werken, kunnen gebruikers nu scènes inladen die voorheen te groot of te grafisch veeleisend waren.” — Matt Workman, ontwikkelaar, Cine Tracer

Pixelmator “De nieuwe Mac Pro is waanzinnig snel. Met afstand de snelste beeldbewerkingsmachine die we ooit hebben meegemaakt of gezien. En met het ongelooflijke Pro Display XDR worden nieuwe beeldbewerkingsworkflows ineens werkelijkheid. Bij het editen van RAW-afbeeldingen kunnen gebruikers kiezen om meer dynamisch detail te zien op foto’s, detail dat op andere displays onzichtbaar blijft. Dat zorgt voor een fenomenale kijkervaring. Zoiets hadden we ons nooit kunnen voorstellen.” — Simonas Bastys, lead-ontwikkelaar, Pixelmator

Serif “Gebruikers van Affinity Photo eisen de allerhoogste prestaties. De nieuwe, ongekend krachtige Mac Pro in combinatie met de ondersteuning voor verschillende discrete GPU’s van Photo 1.7 zorgt dat ze in realtime kunnen werken aan enorme projecten met diepe kleuren. Omdat we op alle fronten profiteren van Metal gaat elke stap van het bewerkproces nu sneller. En omdat Photo lineair opschaalt met meerdere GPU’s genieten onze gebruikers van tot wel vier keer snellere prestaties dan op de iMac Pro, en tot wel twintig keer sneller dan op een typische pc. Dit is het snelste systeem waar we ooit op gedraaid hebben. En onze ondersteuning van Metal betekent ook ondersteuning voor adembenemende HDR op het nieuwe Pro Display XDR.” — Ashley Hewson, algemeen directeur Serif

SideFX “Dankzij de ongelooflijke rekenkracht van de nieuwe Mac Pro en de geweldige grafische architectuur kunnen Houdini-gebruikers sneller en efficiënter werken, zodat ze een heel nieuw niveau van creativiteit kunnen aanboren.” — Cristin Barghiel, vicepresident Product Development, SideFX

Epic Games “De Unreal Engine van Epic maakt op de nieuwe Mac Pro optimaal gebruik van de enorme grafische prestaties om schitterende visuele kwaliteit te kunnen bieden. Daarnaast worden er workflows mogelijk die voorheen niet denkbaar waren op een Mac. We zijn enorm benieuwd hoe de nieuwe Mac Pro onze klanten in staat stelt om hun grenzeloze creativiteit los te laten op filmproducties, visualisaties, games en nog veel meer.” — Kim Libreri, CTO, Epic Games

Back To Top