skip to Main Content
Apple Biedt Klanten Nog Meer Opties Voor Reparaties
Afbeelding: PR Apple

Apple biedt klanten nog meer opties voor reparaties

Apple maakt vandaag een nieuw reparatieprogramma bekend, waardoor klanten bij meer bedrijven terechtkunnen voor veelvoorkomende iPhone-reparaties die niet onder de garantie vallen. Apple gaat meer onafhankelijke reparatiebedrijven (groot én klein) voorzien van dezelfde originele onderdelen, tools, training, reparatiehandleidingen en diagnostische tests als de Apple Authorized Service Providers (AASP’s). Het programma wordt in eerste instantie alleen gelanceerd in de VS, maar er zijn al plannen voor uitbreiding naar andere landen.

“Om beter aan de behoeften van onze klanten te voldoen maken we het gemakkelijker voor onafhankelijke bedrijven in de hele VS om gebruik te maken van dezelfde hulpmiddelen als onze Apple Authorized Service Providers”, zegt Jeff Williams, Chief Operating Officer van Apple. “Wanneer een device moet worden gerepareerd, moet de klant erop kunnen vertrouwen dat dat goed gebeurt. Wij denken dat de veiligste en betrouwbaarste reparaties worden uitgevoerd door getrainde technici en met originele onderdelen, die correct in elkaar zijn gezet en uitgebreid zijn getest.”

Het nieuwe programma voor onafhankelijke reparateurs is een aanvulling op de voortdurende investeringen van Apple in het steeds groeiende wereldwijde netwerk van meer dan 5000 AASP’s. Deze bedrijven zijn miljoenen mensen van dienst met reparaties van alle mogelijke Apple producten, zowel binnen als buiten de garantie, en onderscheiden zich in de sector door een grote klanttevredenheid.

Er zijn geen kosten verbonden aan deelname aan het Apple programma voor onafhankelijke reparateurs. Voorwaarde is dat het bedrijf een door Apple gecertificeerde technicus in dienst heeft die de reparaties kan uitvoeren. Het certificeringsproces is eenvoudig en kosteloos. Ga voor informatie en aanmelding naar support.apple.com/irp-program. Reparatiebedrijven die aan de voorwaarden voldoen, ontvangen originele onderdelen van Apple, tools, training, handleidingen en diagnostische tests tegen dezelfde prijs als de AASP’s.

Afgelopen jaar heeft Apple een geslaagde pilot uitgevoerd met twintig onafhankelijke reparatiebedrijven in Noord-Amerika, Europa en Azië, die momenteel reparaties uitvoeren met originele onderdelen. Onlangs heeft Apple het geautoriseerde servicenetwerk al uitgebreid naar alle Best Buy-winkels in de VS, waarmee het aantal AASP’s maar liefst is verdrievoudigd ten opzichte van drie jaar geleden.

Back To Top