skip to Main Content
Apple Breidt Self Service Repair Uit Naar Mac-notebooks

Apple breidt Self Service Repair uit naar Mac-notebooks

Apple heeft bekendgemaakt dat vanaf morgen Self Service-reparaties mogelijk zijn voor de notebooks MacBook Air en MacBook Pro met chips uit de M1-serie. Reparatiehandleidingen en oorspronkelijke Apple onderdelen en tools worden beschikbaar gesteld via de Apple Self Service Repair Store. Self Service-reparaties voor iPhone zijn eerder dit jaar gelanceerd en het programma wordt later dit jaar uitgebreid naar andere landen – om te beginnen in Europa – en andere Mac-modellen.

Bij Self Service-reparaties voor MacBook Air en MacBook Pro gaat het om meer dan tien soorten reparaties voor elk model, inclusief display, topcase met accu en trackpad, en er komen meer reparaties bij. Klanten met ervaring met complexe reparaties van elektronische devices kunnen reparaties uitvoeren op deze Mac-notebooks, waarbij ze de beschikking hebben over veel van dezelfde onderdelen en tools die ook worden gebruikt bij Apple Stores en door erkende Apple serviceproviders.

Om de procedure van een Self Service-reparatie te starten bekijken klanten eerst de reparatiehandleiding voor het betreffende product via support.apple.com/self-service-repair. Vervolgens gaan ze naar de Apple Self Service Repair Store en bestellen ze de benodigde onderdelen en tools.

Elk origineel Apple onderdeel is speciaal ontworpen en gemaakt voor het desbetreffende product en wordt uitgebreid getest om de hoogste kwaliteit en de veiligheid en betrouwbaarheid te kunnen garanderen. Klanten kunnen vervangen onderdelen terugsturen naar Apple voor revisie en recycling, en vaak krijgen ze dan korting op hun aankoop.

De Apple tools zijn speciaal gemaakt om Apple producten zo goed mogelijk te helpen repareren en zijn zo ontworpen dat ze bestand zijn tegen grootschalige, professionele reparaties waarbij veiligheid en betrouwbaarheid de hoogste prioriteit hebben. Apple biedt ook huurkits voor $ 49, zodat klanten die niet voor één reparatie tools willen kopen, toch gebruik kunnen maken van deze professionele reparatietools. Klanten kunnen de toolkit een week gebruiken en deze wordt kosteloos verzonden.

Self Service-reparatie maakt deel uit van het beleid van Apple om reparaties beter toegankelijk te maken. Voor de meeste klanten, die geen ervaring hebben met de reparatie van elektronische devices, is de veiligste en betrouwbaarste oplossing een bezoek te brengen aan een professionele reparateur met gecertificeerde technici die originele Apple onderdelen gebruiken.

In de afgelopen drie jaar heeft Apple het aantal reparatiepunten dat met originele Apple onderdelen, tools en training werkt, bijna verdubbeld. Zo kunnen klanten bijvoorbeeld terecht bij ruim 3500 Independent Repair Providers. Een wereldwijd netwerk van 5000 erkende Apple serviceproviders ondersteunt meer dan 100.000 actieve technici. Dat betekent dat in de VS acht van de tien klanten van Apple binnen 20 minuten van een erkende serviceaanbieder woont.

 

Back To Top