Canva neemt Affinity over
Canva, ’s werelds enige alles-in-één visuele communicatieplatform, heeft vandaag de overname aangekondigd van Affinity, de bekroonde creatieve softwaresuite voor professionele fotobewerking, illustratie en grafisch ontwerp.
De overname versterkt Canva’s visie om ’s werelds meest uitgebreide suite van visuele communicatietools te bouwen aanzienlijk. Terwijl het afgelopen decennium een snelle groei heeft gekend voor Canva onder de 99% van de gebruikers zonder ervaring van ontwerpen, ontgrendelt de integratie van de professionele ontwerpsoftware van Affinity nu het volledige spectrum voor ontwerpers op elk niveau.
Aangezien visuele communicatie de status-quo wordt in teams en organisaties over de hele wereld, versnelt de overname ook Canva’s ondernemingsambities en ontsluit een toekomst waarin professionele ontwerpers ontwerpen en sjablonen met Affinity kunnen maken.
“Visuele communicatie is nu alomtegenwoordig op de werkplek en investeren in strategieën die ons B2B-aanbod verbeteren, is de kern van de toekomst van ons bedrijf”, zegt Canva mede-oprichter en COO, Cliff Obrecht. “Van verkoop en marketing tot merk- en creatieve teams, de behoefte om effectieve en boeiende visuele inhoud te creëren neemt toe. Het Affinity-team komt met een ongelooflijk kaliber van talent en technologie en we zijn verheugd hen te verwelkomen in Canva terwijl we samen onze volgende fase ingaan.”