Netflix heeft problemen met iDeal
Streamingdienst Netflix zorgt voor problemen bij gebruikers, die eerder een ander betaalsysteem gebruikte dan iDeal, om voor een nieuw abonnement te kiezen. Mocht je bijvoorbeeld eerder de betalingen van Netflix hebben lopen via Apple, maar nu dit rechtstreeks willen doen bij Netflix via iDeal, omdat Netflix een abonnement via Apple niet meer mogelijk maakt, dan kan het zijn dat Netflix je blokkeert. Deze blokkade kan wel tot 10 werkdagen duren voordat Netflix dit heeft verholpen. Dit ondanks dat je abonnementsgeld al is afgeschreven. In de tussentijd kun je dus geen gebruik maken van Netflix. Dit probleem doet zich zover bekend alleen voor als je gebruik maakt van iDeal voor de eerste keer. Nadat de blokkade eraf is zouden er geen problemen meer moeten zijn met automatische afschrijvingen via iDeal.
Wil je de 10 werkdagen niet afwachten dan zou je volgens Netflix de betaling nog een keer kunnen doen, waardoor je direct zou kunnen kijken. Het teveel betaalde bedrag wordt dan later teruggestort.
Hou er ook rekening mee dat bij het kiezen voor iDeal, Netflix eerst 0,01 euro in rekening brengt om daarmee te kunnen bevestigen dat jij het bent. Enkele dagen later zal pas het daadwerkelijke abonnementsgeld worden afgeschreven.
Waarom Netflix het probleem met iDeal nog niet heeft verholpen is onbekend…