
Assassin’s Creed Shadows komt naar de Mac en iPad
Assassin’s Creed Shadows komt naar de Mac en is daarmee een aanzienlijke sprong in Apple’s streven naar de betere gamingervaringen. Met een gelijktijdige lancering naast console- en pc-releases op 20 maart, toont Apple zijn toewijding om AAA-titels te kunnen leveren.
Gesitueerd tegen de achtergrond van het 16e-eeuwse feodale Japan, biedt Assassin’s Creed Shadows spelers een verhaal met twee protagonisten, waardoor ze in de rollen kunnen stappen van Fujibayashi Naoe, een heimelijke shinobi-sluipmoordenaar, en Yasuke, een formidabele samoerai. Deze unieke karakterdynamiek belooft diverse gameplay-ervaringen, die inspelen op verschillende speelstijlen.
Apple’s vooruitgang in siliciumtechnologie is cruciaal voor deze release. Het spel is geoptimaliseerd voor Apple silicon en maakt gebruik van Metal 3 om verbluffende beelden en prestaties te leveren. Met name Macs uitgerust met M3- en M4-chips zullen profiteren van real-time ray tracing, wat de meeslepende sfeer van het spel verbetert. Bovendien onderstrepen de plannen van Ubisoft om de beschikbaarheid van het spel uit te breiden naar iPads met M-serie chips de groeiende gamingmogelijkheden van het platform.
Ubisoft’s toewijding aan historische nauwkeurigheid is duidelijk zichtbaar in de minutieus vervaardigde wereld van het spel. Van bruisende kasteelsteden tot serene heiligdommen, spelers zullen een dynamische omgeving doorkruisen met evoluerende weerpatronen en seizoensveranderingen. De toewijding van het ontwikkelingsteam aan authenticiteit, inclusief uitgebreid historisch onderzoek en cultureel advies, zorgt voor een rijke en meeslepende ervaring.